mavara
mavara
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, توسط mansour |

سخت ترین مرحله حیات برزخی است.البته میزان این سختی برای افراد مختلف بستگی به میزان آمادگی  برای ورود به دنیای پس از مرگ وانس آنها با معنویات دارد .هر چه علاقه افراد به دنیا بیشتر باشد،سختی بیشتری را در این مرحله تحمل میکنند وافرادی که دارای ایمان واقعی هستند سختی  کمتری را تحمل میکنند. معمولاروح از پا شروع به ترک بدن میکند وبه تدریج سایر اعضاء از پایین با بالا از روح تهی میگردند تا روح ازسر کاملا بدن را ترک کند.

فرشتگان مرگ

 جدا کردن روح از بدن یا گرفتن جان بشر توسط چند فرشته (دو یا بیشتر) انجام میشود و عزراییل فقط روح انبیاء واولیاء الهی را میگیرد ودر سایر موارد این کار توسط فرشتگان تحت امرش انجام میشود.در بدترین حالت که مربوط به کافران است روح آنها با شکنجه و زدن بر صورت وپشت آنها و وعده عذاب از آنان جدا میشود و در بهترین حالت که مربوط به مومنان است، فرشتگان با خوشرویی روح را از بدن جدا و با  بشارت بهشت به متوفی، برای عبور از این مرحله به اوتقویت روحیه میدهند.

راحتی پس از مرگ

 پس از جدا شدن روح از بدن تمام ناراحتیهای دنیا خاتمه پیدا میکند.تمام امراض وناراحتیهای ناشی از نقص عضو یااشکالات مادرزادی از بین میرود.از طرف دیگربا وارد شدن به دنیای ماورالطبیعه پرده ها کنار رفته وبسیاری ازحقایق برای بشر معلوم میشود.گویا بشر همه چیزها را میداند .ارزشهای دنیوی رنگ میبازد و صفات آزاردهنده روح مانند حسادت، حرص،غضب وتکبر بی اثر میشود.رقابت برای آینده دیگر مفهوم ندارد زیرا روح از سرنوشت خود آگاه است و دیگر تغییری در آن نمیتواند ایجاد کند.تمام این شرایط ،راحتی بسیار زیادی را برای روح ایجاد میکند.این شرایط برای همه روحها یکسان است وفقط محیط اقامت در عالم برزخ برای همه افراد یکسان نیست ودارای مراتب و شرایط خوب وبد است.

حیات برزخی

 برزخ به معنی گذرگاه است که در اینجا مقصود گذرگاه بین زندگی دنیا وبر پا شدن روز قیامت است. با توجه به برپاشدن قیامت پس از خاتمه دنیا ،بنابرین در زمان حیات ما گذشتگان ما درحیات برزخی هستند وهنوز به بهشت وجهنم نرفته اند.

 زندگی برزخی افراد یکسان نیست وبه نحوه زندگی آنان در دنیا بستگی دارد. اگر در دنیا خدا پرست ونیکوکار بوده اند،زندگی برزخی خوبی دارند، ولی اگر کافر وبدکار بوده اند، روزگار برزخی دشواری را میگذرانند.

 بدن ارواح در برزخ از نوع بدن مادی نیست ولی مثل ومانند آن است.به عبارت دیگر همان بدن ولباسهای دنیاست ،ولی واقعی نیست وشبیه خواب و تخیل است.اراده بر آن تاثیر دارد ولی شامل قوانین سخت جهان مادی نیست .لباس و امکانات با توجه به رفاه و طبقه هر نفر براحتی تهیه وعوض میشود.برای حرکت وجابجایی ،اینکار با اراده کردن ویا وسایلی که محدودیتهای وسایل زمینی را ندارند انجام میشود وسختی جابجایی مانند دنیا وجود ندارد.البته همه افراد مجاز به رفتن به همه جا نیستند ومحدودیتهایی برای آن وجود دارد.

زمان دردنیای پس از مرگ

 زمان وبعد های سه گانه در جهان ماورالطبیعه متفاوت با جهان مادی است.ذکر این مطلب به خاطر تجسم وضعیت وشرایط متوفی است .ممکن است کارهایی ازآنان که به نظر ما باید  طی چند ساعت انجام شود، پس ازمرگ با مقیاس مادر یک چشم به هم زدن انجام شود یا سالها طول بکشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: